Accu-Chek®

Teckenstorlek Minska teckenstorlek Öka teckenstorlek

VälkommenLogga in | Registrera dig

Var vänlig logga in här.

Glömt lösenordet?

Tipsa en vän Mejla den här sidan Skriv ut denna sida

Stäng X

Mejla den här sidan

Alla fält måste fyllas i

För att skicka till flera olika e-postadresser, separera e-postadresserna med ett komma

Att vara fysiskt aktiv

Fysisk aktivitet stimulerar insulin och kan användas som en metod för att balanserar blodsockernivåer och minska risken för diabeteskomplikationer. Det är till och med så att forskning har visat att fysisk aktivitet kan hjälpa till att förebygga, eller förskjuta, utveckling av typ 2 diabetes.1

Att äta brukar oftast höja dina blodsockernivåer medans diabetesmedicin och fysisk aktivitet minskar blodsockernivåerna. Under fysisk aktivitet använder dina muskler sockret i blodet till energi. Insulin som cirkulerar i kroppen släpper in socker i cellerna.

Före all fysisk aktivitet, se till att du pratar med din hälsovårdspersonal, balanserar ditt matintag och förstår dina insulinbehov. Att äta 1-2 timmar före fysisk aktivitet kan hjälpa dig att se till att dina blodsockernivåer inte sjunker för mycket. Det är möjligt att du kommer att behöva extra mat för att kunna underhålla den ökade mängden av socker din kropp behöver till energi när du är fysiskt aktiv. Ta alltid med dig någon sorts mellanmål när du kan komma att vara fysisk aktiv under en längre period.

 

Den här webbplatsen innehåller produktinformation som är riktad till en bred kundkrets och kan innehålla uppgifter om produkter eller information som annars inte är tillgängliga eller giltiga i annat land än Sverige. Var vänlig observera att vi inte tar något ansvar för att vi gör sådan information tillgänglig som kan vara oförenlig med något rättsligt förfarande, föreskrift, registrering eller sedvänja av något slag i annat land än Sverige.